House

Español

These models are the result of two sessions of the architecture an design workshops we do at Endaze International School as an after-school activity. The children are in Years 5, 6, and 7.

The project was to design and build the model of a house.

We started talking about what we would be doing. I asked about what they knew of the design process to build a house. While I was drawing a mind-map on the white board I explained them of this process and the relations between Client, Architect, and Contractor; as they are the main figures. They would be the three of them at the same time.

We discussed the process to design the house, whether they wanted a free approach or if they preferred to have a scope of work. They chose to do the house they liked, no constraints. Afterwards, we thought about what a house is. What is it that we call it “a house”. We compare it with different buildings like the school, for example. It turned out it was a lot about what you do in the space, not exactly how that space looks like. That was a first step to designing. They had to make a sketch of the house to start thinking and gathering ideas. They should write what they wanted in the house at first. They should not get stressed at the idea of putting everything in the model, or what does it look like. It is a way for them to think about all this process, and to built something with their hands.

They were working in this project for two whole sessions.

It looked like they needed the time. They have done a marvelous work, and I think they also have enjoyed doing it, which is important for them and for me.

It is interesting to see how they used different strategies when making a house model. Some of them have built the model working from the layout of the house; starting from a 2D drawing, they tell the story from the inside, more like a painting. On the other hand, the others have opted for a 3D approach; explaining the idea from the outside they emphasize the volume, more like a sculpture.

 

C A S A

 

Estas maquetas son el resultado de dos sesiones de trabajo de los talleres de arquitectura y diseño que hacemos en Endaze International School. Los niños y niñas son de los cursos Y5, Y6 y Y7 (4º, 5º y 6º de Primaria).

El proyecto era diseñar y construir la maqueta de una casa.

Empezamos hablando de lo que íbamos a hacer. Les pregunté qué sabían sobre el proceso de diseño para construir una casa. Mientras dibujaba un mind-map en la pizarra les expliqué el proceso y cómo se relacionan el Cliente, el Arquitecto y el Constructor; ya que son los principales protagonistas. Ellos iban a ser los tres a la vez.

Discutimos sobre el proceso de diseño de una casa y sobre si querían hacerlo de forma más libre o tener un programa definido. Eligieron hacer la casa que ellos querían, sin limitaciones. Después pensamos sobre qué es una casa. Qué hace que la llamemos “una casa”. Lo comparamos con diferentes edificios como un colegio, por ejemplo. Y parece que tiene que ver mucho con lo que se hace dentro del espacio, no tanto con cómo ese espacio es. Ese ha sido un primer paso hacia el diseño.

Debían dibujar un boceto de la casa para empezar a pensar y recoger ideas. Tenían que escribir qué querían tener en su casa en principio. No tenían que preocuparse con la idea de ponerlo todo luego en la maqueta, o qué aspecto iba a tener al final. Todo esto es una forma de que ellos piensen sobre este proceso y que construyan algo con sus propias manos.

Estuvieron trabajando en este proyecto dos sesiones completas, se veía que necesitaban ese tiempo. Han hecho un trabajo extraordinario, y creo que también han disfrutado haciéndolo, lo cual es importante para ellos y para mi. 

Es interesante observar cómo han usado diferentes estrategias al hacer la maqueta. Algunos han construido la maqueta desde la planta de la casa; empezando por el dibujo en 2D cuentan la historia desde el interior, como en una pintura. Por otra parte, los otros optaron por un acercamiento en 3D, explicando la idea desde el exterior destacan el volumen, como en una escultura.

This slideshow requires JavaScript.

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

Leave a comment